Tunne rintasi ry selkokielellä
Tunne rintasi ry on koko Suomessa toimiva yhdistys.
Yhdistys jakaa tietoa rintasyövästä. Yhdistys edistää terveyttä.

Tietoa rintasyövästä
Kuka tahansa voi sairastua rintasyöpään
Rintasyöpään voi sairastua kuka tahansa.
Suomessa rintasyöpä on 20-65 vuotiaiden naisten yleisin kuolinsyy.
Rintasyöpä voi tulla myös muille kuin naisille.
Rintasyöpä voidaan hoitaa parhaiten, jos sen huomaa ajoissa
Rintasyöpä ei ole oma vika.
Rintasyöpään ei ole ennalta ehkäisevää hoitoa.
Rintasyövän syytä ei tunneta.
Rintasyövän voi sairastaa monta kertaa.
Rintasyöpä on vaarallinen, mutta syöpää voi hoitaa.
Rintasyövän voi hoitaa parhaiten, jos rintasyövän huomaa aikaisin.
Sen vuoksi rintojen omatarkkailu on tärkeää.
Rintojen omatarkkailu tarkoittaa sitä, että tutkit omat rinnat säännöllisesti ohjeiden mukaan.
Silloin voit huomata rintasyövän ajoissa.
Tunne rintasi ry antaa ohjeita, auttaa ja opastaa.
Ohjeet
Voit katsoa ohjeet omien rintojesi tutkimiseen alla olevalta videolta
Rintojen omatarkkailu on tärkeää.

Lataa puhelimeen OMAKUU!
Sovelluksen voi ladata ilmaiseksi Apple Storesta (linkki sovelluskauppaan) ja Play Kaupasta (linkki sovelluskauppaan).
OMAKUU muistuttaa rintojen omatarkkailusta.

Tunne rintasi ry ohjaa ja kouluttaa.
Ohjaajat vierailevat ryhmissä ja kouluttavat sairaanhoitajia